Wnętrze - wskaźniki

Wszytsko co dotyczy problemów z blacharką, wyposażeniem wnętrza.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
radek
Moderator
Moderator
Posty: 1134
Rejestracja: 2008-12-02, 21:17
Marka/model:: Audi 200 TQ 20V
Typ: C3
Oznaczenie Silnika: 3B
Rocznik: 1990
GaduGadu: 1332291
Skype: radoslaw__1978
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Wnętrze - wskaźniki

Post autor: radek » 2008-12-12, 22:34

siemanko.Jestem szczesliwym wlascicielem audiczki b4,ale przeszkadza mi jedna rzecz.przestal mi dzialac licznik kilometro.Jak postukam w zegar to przez chwile zaczyna sie krecic ale pozniej znowu przestaje.Powiedzcie mi co to moze byc?????
---
A prędkościomierz działa? Jeśli tak to cuś pod deską się dzieje, a jeśli nie to linka. U mnie własnie chyba pierdyknęła bo jedno i drugie nie działa. Właśnie też mam problem bo nie wiem gdzie i jak namierzyć pęknięcie. Gdzieś podobno kolo skrzynki biegów jest czujnik skąd wychodzi linka tylko jak tam dotrzeć?
---
u mnie mechaik zagladal i mowil ze u mnie nie ma chyba linki.Predkosciomierz dziala.denerwuje mnie to
---
ja zimą i wiosną miałem czasem tak że prędkościomierz po odpaleniu w ogóle nie działał, dopiero jak troche postukałem w szybkę to ruszał.... więc pewnie gdzieś mam zaśniedziałe styki lub zimne luty na samych płytkach drukowanych licznika. U ciebie może być tak samo...
---
nie znam dokładnie schematu licznika, ale jest to możliwe, bo na przykład możesz mieć zaśniedziały styk masy, która będzie wspólna dla całej tarczy prędkościomierza....trzeba zegary rozebrać, przeczyscić papierem ściernym styki i posprawdzać zimne luty, inaczej chyba nie da rady...
---
Obstawiam zimne luty . Sprawdzić masę na stabilizatorze napięcia . Ma ktoś w tych licznikach linkę ?
---
Macie rację. Licznik gdy przestaje działać reaguje na mocniejsze stuknięcię w szybkę. Trzeba poprostu przeczyścić wszystko pod zegarami. A czy jest linka-pojęcia nie mam... od strony silnika nic nie widać, są dwie linki ale to gaz i ssanie.
THX!
---
Witajcie! Nadzszedl czas urlopu i pora troche o nia zadbac. Chcialem wymienic przepalone zarowki w desce rozdzielczej, jednak wole przed wymiana wiedziec co to za zaroweczki, i ile tam ich wchodzi, zeby sie nie okazalo ze kupie za malo.
Tak samo jaka zarowka jest w dodatkowych zegarach, czy jedna, czy wiecej.
Dzieki za info.
---
Wiec tak... jesli chodzi Ci o zegary na dole, to jest po jednej na zegar... Jesli chodzi o budziki, to o ile pamietam jest ich 11... ale pewien nie jestem. Dobrzeby bylo jakby to ktos potwierdzil. Poza tym z tego co pamietam, to te w dodatkowych zegarach sa inne niz budzikach.
---
do ppodświetlenia są z pomarańczowymi oprawkami. jak próbowałem wstawić takie zwykłe za 10gr to okazały się za długie - i kupiłem oryginały z opraweczkami za7,5zł za sztukę...
---
Wsadziłeś żarówki z pomarańczowymi oprawkami ? Po co ? Wkłada sie zwykłe żarówki typu R5. Kolor (- jak to nazwali na innym forum "orange audi") dostajesz z folii w liczniku Odnośnie cen to na Hynka R5 jakieś angielskie za 2 zł /szt kupowałem. Można w stare oprawki wkomponować zwykłe żaróweczki miniaturowe 12V ,ale jest troszkę dłubaniny....

Jeszcze jedno szkoda zabawy w wsadzanie odpowiedników LED - licznik nie jest równomiernie podświetlony , testowałem też zwykłe diody walcowe z spiłowana końcówka i całe zmatowione - było lepiej ale naj... jest na klasycznych żarówkach.
---
Mam zegary z obrotomierzem (Audi 80 B2 rok prod. zegarów 79)i chciałbym sam obrotomierz przerzucić czy ten eksperyment będzie działał? Czy muszę mieć odpowiednie ścieżki i kable w samochodzie żeby mi obrotomierz działał???
Wcześniej przełożyłem całe zegary z obrotomierzem ale moja maszyna mi nie chciała ni cholery zapalić, a na starych zegarach jak zwykle pali od pierwszego zakręcenia. Poradźcie mi drodzy koledzy czy ten "swap" się uda czy mam szukać nowych zegarów. Dodam, że zegary w moim aucie sa z 9 miesiąca 82 roku.
---
Mysle ze mogło by sie to udac z tym że trza by trochę przeróbek wprowadzić.po pierwsze jeśli nie miałes oryginalnie obrotomierza
konieczne bedzie podciągnięcie odpowiednich przewodów (plus od cewki)
i po drugie jeśli reszta zegarów różni sie połaczeniem od oryginalnych
to wtedy trzeba sie troche pomęczyc i podłaczyc wszystko "po swojemu"
(ewentualnie spróbowac przełozyc folie ze ściezkami), jednak zabieg ten wymaga trochę obeznania z elektryka w tym aucie i jeśli nie jesteś pewien jak to podłączyc to lepiej nie eksperymentować, bo można więcej popsuć jak naprawić. No chyba że oryginalne podłaczenia będa pasować.
---
Obrotomierz to jedyna przekładalna rzecz we wskaźnikach z różnych roczników B2 (trzeba jeszcze oczywiście zwrócić uwagę czy silnik jest 4-cyl czy 5-cyl - cyfra "5" na blaciku obrotomierza). Z doświadczenia pamiętam przekładanie wskażników B2 '79 do B2 '83 ... po włączeniu zapłonu poszedł mały dymek z tylnej części wskaźnikiów.
---
Właśnie mi też się wydaje, że bez problemu powinienem przełożyć sam obrotomierz i po sprawie. Zegary z których chcę zrobić przeszczep są od silnika 1,8 l 4-cyl. Tak jak napisałeś Radek też miałem taki mały dymek po tym jak przełożyłem zegary. Dlatego też pytam was czy da radę sam obrotomierz tylko wykręcić ze starej deski i wkręcić do mojej i po sprawie, czy muszę coś z kablami modzić choć nie chciałbym tego.
---
Jeżeli masz po prawej stronie zegar to go po prostu wymotuj i w jego miejsce wstaw obrotomierz tylnie ścieżki są to tego przystosowane. Potem wstaw cały komplet do auta i powinno być ok. U mnie zadziałało
---
A czy mógłbym się dowiedzieć co wchodzi w skład tego kompletu?? Oprócz obrotomierza oczywiście
---
1.demontujesz stare zegary
2.wykręcasz z nich tylko zegar
3.w jego miejsce wstawiasz obrotomierz
4.całość wkładasz do auta i powinno działać
---
Jest jeszcze mały problem dziura po pindelku od nastawiania dużego zegara i problem jak ustawiać mały zegarek, który się pojawi wraz z obrotomierzem.
Jak Radek napisał: nie montuj do czterocylindrowego auta obrotomierza z piątką na cyferblacie.
---
czy jest jakis sposob na skalibrowwanie wskazowek od obrotomierza i predkosciomierza w B3 ??
bo z tego wyglada ze za bardzo je przekrecilem...
czy poprostu metoda prob i bledow ?
---
miałem to samo z zegarami co ty, rozebrałem szybkościomierz ustawiłem wskazówkę na 40 km. zablokowałem palcem od tyłu cały mechanizm i samą wskazówkę cofnełem na 20 km. Narazie działa ale czy dobrze pokazuje ? mam nadzieję że tak bo na radar mnie nie zatrzymują .
---
musze poprobowac
z tego co ja sie przyjzalem to po wyciagnieciu cyferblatow sa nanich takie
2 albo 3 kropeczki zaraz przed ta plastikowa blokada i cos mi sie wydaje ze to sa jakies znaki tak jak na rozrzadzie

no nic bede probowal

teraz zauwazylem ze obrotomierz dobrze pokazuje jak wg znakow ustawilem czyli na ta dolna kropke ale dziala z opoznieniem jakby w zwolnionym tempie ehh nie potrzebnie je rozbieralem
---
nie przejmuj się napewno Ci się uda , ja też najpierw rozebrałem zegary a pózniej żałowałem chciałem kupić jakieś używane ale z tym to był problem bo nigdzie nie mieli. audiczki były ale niestety już bez zegarów to jest chyba chodliwy towar.
---
Witam.Mam okazje kupić za niewielkie pieniądze całą konsole od S6( tzn. zegary,wskaźniki...) wizualnie identyczne jak w C4.Zastanawiam sie,czy będzie ona do mnie pasowała-lub same zegary z tym ,że tam jest wskaźnik od komputera,a u mnie niestety nie Są tam także te trzy dodatkowe wskaźniki,których moje autko niestety nie posiada-jest możliwość zamontowania ich Czekam na Wasze opinie i rady.
---
Ja u siebie w 100 C4 2.3 założyłem zegar od A6 C4 z dodatkowymi trzema zegarami bo musiałem niemogłem dostać od 100 musiałem parę pinow w kostkach poprzepinać ale i tak wszystko nie działało jak w oryginale (ładnie wyglądało ładniejsze podświetlenie elektroniczny kilometromierz itd. ) temperatury oleju niebyło bo niemiałem czujnika w 2.3 AAR ,z ciśnieniem oleju też coś było nie tak i ABS(miałem wyłączany)świecił na odwrot jak był to że jest wyłączony.
Oba zegary niemiały FIS-u(wyświetlacza od komputera).
Najlepiej poradzic się elektryka dobrego co grzebie w niuniach.
pzdr
---
hej jak wiecie mam 90 jest wszycho ale nie mam zegarow dodatkowych w konsoli srodkowej ale instalujac radio spotkalem dziwna biala kostke 6 stykowa i mam pytanko do jakiegos klubowicza czy nie dal by mi 30 min na sprawdzenie czy ta kostka to jest od dodatkowych budzikow dzieki i pozdrawiam
---
nie, nie jest .... do zegarow jda po prostu kabelki, wiec watpie, zeby mialo to jakis zwiazek Edd
---
ale ta kostka jest wyprowadzona w tym wlasnie miejscu a ty pewnie mowisz o kabelkach z nie orginalnej instalacji a tu ladna orginalna kosteczka siedzi i ma 6 pinow
---
ja mialem oryginalnie zegary i one nie byly podpiete pod kosteczke zadna... do kazdego z zegarow ida kabelki, ktore wchodza potem do wiazki eletrycznej a nie w kostke
---
Witam. Ostatnio w mojej B4 1,9 TD zauważyłem błędne wskazanie poziomu paliwa i temp. silnika. Jeżeli chodzi o poziom paliwa to po zatankowaniu przypuszczalnie 15 litrów jest czasami ok i pokazuje dobrze przy czym zaczyna wskazówka spadac i pokazuje początek rezerwy a czasami nic nie pokazuje i czyli wskazówka stoi na 0 i wtedy zauważyłem że wskaźnik temperatury też opada ale nie początkowego stanu tylko troche wyżej. i nie wiem czy to ma jakieś powiązanie z wskaźnikiem paliwa czy mi tylko tak się wydawało. A autko latem wskazuje na maksa 80 sttopni a zimą i mniej i tez nie wiem co jest czy to termostat czy złe wskazanie. Pomóżcie
---
Zacznij od wykręcenia zegarów. Zdaje się, że jest tam jakiś stabilizator napięcia do wskaźników. Nie znam się na tym, ale coś kiedyś słyszałem
---
dodam jeszcze co zauważyłem przed chwilą że jak źle wskazuje poziom paliwa to równolegle wskazuje wskazówka temperatury czyli jak pisałem wcześniej to jeżeli poziom paliwa wskazuje 0 to yemperatura wskazuje ok. 50 stopni ( te dwie wskazówki są niemal równolegle ustawione )
---
nie dawno rozbierałem zegary w B4 i ścieszki od obu zegarów (temperatura i paliwo są połączone (na zasilaniu)) i na zewnętrznej stronie płytki zegarów jest jakiś tranzystor czy coś takiego z 3 nóżkami może to to padło ?? jak byś to rozbierał i go zmieniał to zapisz jego symbol bo by mi się też przydał
---
bede rozbierał pewnie w tym tygodniu to dam ci znac. Pewnie to jest to, nazywa się to stabilizator napięcia i widziałem że kosztuje 20 zł na allegro
---
Witam.
Ten uklad to stabilizator napiecia. On powoduje ze na jego wyjsciu jest zawsze 10V. Ja bym jednak nie kupowal tego z Allegro. Wystarczy isc do zwyklego sklepu elektronicznego i poprosic o stabilizator napiecia 7810. U siebie wlasnie tak kiedys robilem jeszcze w starych zegarach. Ten uklad jest w takiej samej obudowie i kosztuje okolo 2zl. Jedyna niedogodnascia jest troche inne rozmieszczenie nozek. Z tego co pamietam to trzeba zamienic miejscami dwie nozki - tzn. odpowiednio je powyginac, ale nie ma wiekszego problemu. Jak by ktos potrzebowal ktore to sa, to moge poszukac co i jak.
A zeby sprawdzic czy ten uklad dziala to wystarczy zmierzyc na jednej z jego koncowek napiecie - powinno wynosic 10V. Na jednej koncowce jest wejscie czyli przy odpalonym silniku okolo 14V, na drugim jest masa czyli 0V, a trzecie to wlasnie wyjscie i tam powinno byc 10V.
Pozdrawiam.
---
Po wyjęciu deski - jest regulator napięcia, który najprawdopodobnie jest uszkodzony. Jest mozliwość jego dokładnego sprawdzenia poprzez dokonanie pomiaru. Jak znajdę wartości to podam. Gdzieś posiałem książkę. Pozdro
---
Allo był bym bardzo wdzięczny za informacje takiego typu

1 Jdz do sklepu i kup stabilizator napięcia o parametrach bąć symbolu ****
2 zmien go podłączjąc nastepująco (ta nózka zamiast tej itp)

z góry dzięki bo niechicał bym eksperymentować a jestem w pracy do 16 i jak wracam to sklepy elektroniczne właśnie zamykają (musiał bym jednego dnai rozebrać zegary żeby spisać symbol a dopiero następnego kupić i ponownie rozbierać żeby zmienić

A tak wogle usterka jest tego typu że jak samochód jest zimny to zegar paliwa i temp. wogle nie działa dopiero po jakiś 20 km jazdy jak wóz się rozgrzeje to zaczynają działać te zegary
---
Witam.
Idz do sklepu i kup "stabilizator napiecia 7810 o wydajności 1A (amper)"
Zamien miejscami dwie skrajne nozki, ta srodkowa pozostaje tak jak jest.
A jezeli ci sie juz auto rozgrzeje to wskazniki wskazuja dobrze?? Bo jezeli zanizaja to do wymiany ten stabilizator, ale jezeli dobrze ci wskazuja to ja bym zobaczyl czy gdzies nie ma zasniedzialych stykow, luznej masy. Ale stabilizator mozna wymienic - koszt maly, roboty tez nie za duzo.
Ja robilem to tak ze do tych skrajnych nozek przylutowalem krotkie kawaleczki przewodow, i te przewodziki dopiero skrzyzowalem. Tylko uwazaj jak bedziesz lutowal do tej foli, nie za dlugo grzej zeby ci sie nie stopila. Ale kombinator zawsze cos wymysli
---
Dzięki za odp
nie wiem czy zegar temp. działa dobrze po nagrzaniu bo nie mierzyłem innym miernikiem, temperatury a problem jest w audi B4 kolegi, i już zaglądałem mu do deski wszystkie styki wyglądały ok .wymienię ten stabilizator i zobaczymy czy coś się zmieni
---
Dzięki za podpowiedzi. Już kupiłem ten stabilizator i jutro się tym zajme ( koszt to 3 zł ) jeszcze nie wiem jak idzie orginał ale w tym pierwsza nóżka patrząc od przodu to chyba 12 V druga to masa a trzecia to 10 V tylko nie wiem jak jest w zegarach audi i czy nic nie trzeba zamienia miejscami ape to chyba można zmierzyc miernikiem.
---
Odswieżę temat jeśli wolno czy w b2 też coś takiego wystepuje jak stabilizator napiecia bo raz pokazuje temp. wody tak jak niby powinno być a raz nic tzn. jest w stanie spoczynku. a od paru dni nawet nie drgnie, paliwo idzie do góry tak jak powinno być a temp. nie
---
Jest, znajdziesz go na folii z tyłu zegarów, jest to stabilizator napięcia dodatniego na 10V.
---
NIe chciałem zakładać nowego tematu ale mój problem jest bliskoznaczny.Tzn nie problem ale raczej pytanie Chodzi o wskaźnik paliwa a raczej jego wskazania...Edek mówił żeby "zalewac" jak będzie wskazówka na czerwonym polu tzn pierwsza kreska z prawej strony.Ale ojciec gdy śmigał OOOO bo swoje G" ma w warsztacie to patrze a wskazówka w ogóle na takiej rezerwie że wskazówka była poniżej 3 kresek i to dość znacznie, wiec jak to jest z tym wskaźnikiem ?:>
---
Jeżeli wskaźnik poziomu paliwa jest prawidłowo wyregulowany (można go regulować) to wejście wskazówki na czerwone grube kreskowane pole oznacza, że masz w zbiorniku 4 litry paliwa.
---
rezerwe sie reguluje takim pokretlem na liczniku przynajmiej w b3 jeden masz potencjometr od jasnosci budzikow drugi od ustawienia zegarka trzeci od kasowania dziennych kilometrow a czwarty od rezerwy
---
To w c2 tego nie ma...
---
Picek, jak wchodzi na czerwone pole to 60 km zorbie na pewno jak nie więcej....a gdy jest dużo poniżej tych 3 kresek też jedzie:D dlatego pytam
---
Ja mma taki problemik mały co prawda nie przeszkadza mi to zabardzo bo juz się przyzwyczaiłem. Mianowicie gdy wskazówka w liczniku paliwa dochdzi mi do pierwszej kreski rezerwy to juz znaczy ze niema paliwa. ktos wie jak to mozna ustawic by było poprawnie?
---
ja mam to samo juz pierwszego dnia jak kupiłem samochód to pchałem go na pobocze . Bo myślałem że jeszcze na rezerwie jade
---
Jak większośc audiczek w tamtych czasach ma zegarek zamiast obrotomierza, no ja niestety lubie ten wskażnik i z chęcią chciałbym go miec u siebie.
Mam silnik 2.3 z tego co mowił mechanik jest na wtrysku ( przy okazji moze mi ktoś napisac jakie są rodzaje wtrysku bo ja znam jednopunkt- monowtrysk i wielopunkcyjny wtrysk ale nie wiem czy takie nazewnictwo jest dobrze i jakie ja mam w mojej audi) i czy jest mozliwośc swobodnej wymiany zegarów na takie z obrotomierzem? czy ograniczy się to tylko do wymiany zegarow czy bede musiał coś montować, podlączac itp. prosze o odpowiedź bezposrednio dotyczącej mojego auta i jego wersji silnikowej a nie ogolnie np. "że się da bezproblemowo, zmieniasz zegary i śmiga"
---
Co do wymiany zegara na obrotomierz to nie jest to trudne. Najważniejsze aby był to obrotomierz od 5 cylindrowego silnika - jedynie w silnikach 2,2 T - tam jest chyba troszkę inaczej. A i jeszcze musisz dopasowac rocznikowo - czy masz starą czy nową deske. Co do samej wymiany skontaktuj sie najlepiej z Kaczorem lub Sajmonem (oboje przerabiali C3 w zdłuż i w szesz a może i na skos
---
Czy nie będzie problemem zamienić zegar na obrotomierz? Co jest potrzebne aby wykonać taką zamianę? (przymierzam się do kupna zegarów, i wolałbym mieć już z obrotomierzem). Silnik gaźnikowy, bez wtrysku, jeśli to robi jakąś różnice.
---
Rodzaj zasilania nie ma znaczenia przy obrotomierzu może być od gaźnika jedno lub wielopunktowego wtrysku
Ważne jest żeby to były zegary lub obrotomierz z silnika 4 cylindrowego
---
bo zegary indiglo chciałem sobie wrzucić. Rozumiem, że obrotomierz musze kupić osobno ? jak woogle podłącza się taki obrotomierz?
---
Hmm dlaczego wazne jest zeby byly zegary z 4-cylindrowego silnika?Ja wlozylem do mojej b4 2.0 zegary z 80 b3 2.3 i wszystko jest ok.Nie musialem nic przerabiac,wystarczylo podpiac kostki te co byly...
---
spox,tylko teraz nie kumam dlaczego u mnie wszystko dziala dobrze?
---
Nie działa dobrze. Porównaj obroty silnika z innym 2,3... Zobaczysz róznice. Ja tak miałem w B2 i jest spora różnica. Wszystko fajnie chodzi ale w pewnym momencie obrotomierz zaczyna wolniej podchodzić... Dlatego też będzie przekłamywał. I zwróć uwagę czy przy schodzeniu z obrotów w jakimś momencie nie ma skoku...tzn czy wskazówką nie zejdzie płynnie a lekko skoczy.
---
Nie moge porownac z innym 2.3 bo ja mam 2.0,wskazowka obrotomierza nie przycina sie,chodzi idealnie.Jedyne co mnie wkurza to migajaca kontrolka oleju na wyswietlaczu auto-check'a ale to prawdopodobnie wina tego ze nie byl zresetowany przy wymianie oleju w poprzednim audi.Ten licznik kupilem na szrocie w Anglii,sam go wyciagalem wiec wiem ze byl w audi b3 z silnikiem 2.3 .Sam go rowniez montowalem w moim audi i dlatego dziwi mnie ze wszystko chodzi super po tym co napisaliscie.
---
4 i 5 clindrowce można zamieniać ale z 6 cylindrówki do 4 nie założysz
gdzieś miałem info o tym wrzucę linki jutro
---
Nie może dobrze pokazywać. Chyba że wyjąłeś z 2.3, a ktoś wcześniej wstawił je od 4-cyl., bo miał zegar jak Ty.
W trakcie jednego cyklu pracy (każda świeca raz zapala mieszankę paliwową - jeden obrót wałka w aparacie zapłonowym) w silniku czterocylindrowym trzeba podać cztery impulsy zaś w pięciocyl. pięć impulsów do układu zapłonowego. Te same impulsy wykorzystuja obrotomierze do wskazywania prędkości obrotowej silnika, i różnica jest w układzie elektronicznym przy obrotomierzu, żeby odpowiednio przetworzyć liczbę impulsów w czasie na wskazania wskazówki obrotomierza. Obrotomierz "z góry" skazany jest na pracę z czterema lub pięcioma garnuszkami. W Audi 80 B2, na tarczy obrotomierza była wybita cyfra 5 w przypadku gdy był on do wersji 5-cyl. Dla wersji 4-cyl nie było cyferki.
---
Drodzy Koledzy mam mianowicie problem z podświetleniem zegarów, a więc dzisiaj siedzę sobie w audi i pomyślałem że wysunę i wsunę popielniczkę i przygasły mi światła na sekundkę a raczej na ułamek sekundy i straciłem podświetlenie dokładnie części zegarów tej z prędkościomierzem. Miałem tak kiedyś już ale wyjąłem zegary i polutowałem i było ok ale od tamtej pory nie wiedziałem co jest tego przyczyną a teraz już chyba wiem i zastanawia mnie czy to bezpiecznik czy wyższa szkoła jazdy. Jak jest z tym podświetleniem w audi co jest za popielniczką Dodam że straciłem przy tym podświetlenie środkowego panela pokręteł ogrzewania. I tu moje pytanie jak rozebrać panel środkowy wraz z popielniczką bo już sam nie wiem jak tą popielniczkę się wyciąga. Za porady dzięki
---
moim zdaniem kabel od podswietlenia zapalniczki ci sie przelamal i dal zwarcie
---
możesz mieć racje. Od zakupu nie miałem podświetlenia popielniczki. Może jeszcze wiesz jak zdemontować popielniczkę. Dodam ze tył auta odpada jeśli chodzi o klapę bo to było robione. Może to jeszcze być podświetlenie radia ale wątpię. Czemu nie poszły całe podświetlenie tylko cześć. Kiedyś jak miałem zwarcie i z tym walczyłem to paliło bezpiecznik a czasami zegary. Zwarcie jakieś na pewno jest bo jak tak się stało to przygasły światła i lampka w środku ale wtedy było coś na ścieżce w zegarach a teraz tylko cześć zegarów. O co chodzi??
---
no bo to podswietlenie jest brane z innego bezpiecznika pewnie nie masz tez podswietlenia schowka przy okazji

hmmm demontaz popielniczki ja to robilem na sile najpierw jeden bok odsowalem i wysuwalem pozniej drogi ale fachowo pewnie to nie bylo ale wyjelem i pozniej musisz odkrecic ta srubke ktora trzyma zapalniczke i masz kabelki na wynos
---
Mam podświetlenie schowka i wszystkiego innego nie sprawdzałem tylko tyłu auta czy tablica się podświetla ale reszta ok miałem już taki przypadek ale polutowałem zegary i giciorek było a teraz to wiem że to coś w kokpicie. Co odsuwałeś aby wyciągnąć popielniczkę i co pod nią ciekawego jest. Ona tylko jest wsuwana czy wykręcana gdzieś dalej. Jak idzie ten kabel od podświetlenia popielniczki a raczej do czego. Wielkie dzięki
---
ja pierdziu cierzko to wytlumaczyc w sumie otwierasz popielniczke i widzisz zapalniczke i jest ona przykrecona chyba na srobke m5 czyli kluczyk 8 i jak to odkrecisz zobaczysz przewody do podswietlenia i do zapalniczki i mozesz je wtedy powypinac i wyciagac dalej popielniczke jedyne co trzyma ja to sa takie 2 gumki na koncach chyba ktorych nie dalem radu wyjac dlatego rozchylalem na boki ten caly tam interas tak aby muc wyciagnac to z tych prowadzen troche sily i masz
---
Znalazłem nie po izolowane kable przy podświetleniu popielniczki i radia oryginalna wiązka bo ja se prąd z akumulatora brałem i to może być to. Bezpieczniki mam dobre tylko nadal nie mam podświetlenia części zegarów ale jeszcze ich nie rozbierałem a kabli nie izolowałem bo mam mały problem z ropą a mianowicie przymarzła i to ta z niby porządnej stacji więc chciałem go odpalić aby się pobawić w środku bo zimno a tu nic z tego jutro to po izoluje i wyciągnę i rozbiorę zegary to będzie wiadomo co i jak ale coś czuje że to te kable od radia są bo tam prąd też szedł ale się jeszcze zobaczy jak to wszystko się zrobi. Bo dalej kabel od popielniczki ma oryginalną izolację więc nie sądzę aby tam był problem
---
ale wiesz przy wysowaniu i wsuwaniu kabel pracuje i mogl sie przetrzec lub spadl z konektorka i zwiera sobie sprawdz to
---
Ostatnio chcialem sobie rozkrecic zegar (predkosciomierz i obrotomierz. Po usunieciu oslony z kierownicy odkrecilem 2 srubki i wyciagnolem zegar lecz powstzrymaly mnie 2 wiazki kabli ktorych niewiem jak odlaczyc:( w dodatku chce je wyczyscic bo w srodku zebralo mi sie pelno kurzu i jak to dalej zrobic wie z was ktos? jak odlaczy te kable i zdjac ta szybke ?
---
jak patrzysz na kostki na srodku sa takie suwaki (zawleczki) najpierw podwazasz suwak np srubokretem pozniej wyciagasz kostke te suwaki sa koloru czarnego i wysuwa je sie do gory wysowa nie wyciaga i wtedy masz dostep do wszystkiego
---
w b3 EDD dzieki za podpowiedz
powiedz mi co dalej zeby zdjac plastykowa oslone zegarow ? z tylu te pelno srubek tzreba odkrecic?
---
tak jest i masz chyba 2 potencjometry do odkrecenia z tylu i blacik twoj a po co chcesz to robic cos sie popsulo???

wpadnij 13 na spota to ci zrobie wszystko temat mam opanowany
---
tak jest i masz chyba 2 potencjometry do odkrecenia z tylu i blacik twoj a po co chcesz to robic cos sie popsulo???

wpadnij 13 na spota to ci zrobie wszystko temat mam opanowany
---
Ja mam u siebie licznik wyskalowany do 220 km/h a tam jest 260 km/h. Napisałem do gościa meila jakie ma oznaczenie i odpisal ze W=1015, a ja nie wiem jakie mam u siebie bo mam białe tarcze i na dole nie jest napisane, moze ktos sie orientuje? Ewentualnie po kupnie moglbym przełożyc swoj predkosciomierz ale fajnie by bylo miec te 260 na zegarze ;]

A druga sprawa to ten licznik z allegro ma autochecka bo standardowy licznik z tylu w tamtym miejscu na gorze nie ma tej "kostki". Co w związku z tym? Jak ten autocheck bedzie sie zachowywal w moim aucie?

Cena, ktora mi zaproponowal to 90 zł + koszt wysyłki.
---
a w swoim cygaro tez mam 220 a oznaczenia to K=4127 Imp/km
---
Danex, kolego lepiej nie kombinować.Kupic taki jak fabryka przewidziała.Rozbierz zegary, ściągnij tarcze białe z zegarów i zobacz jaki masz nr ich i takie kup.Inaczej będą przekłamywania itd.....
---
Tak jak mówi Ślepak... Ja raz cały dzień straciłem, bo chciałem założyć oryginalne zegary ze skalą w km i w milach... Próbowałem wszystkiego, łącznie ze zamianą samego prędkościomierza... A efekt jest taki że dalej mam stare zegary ale przestało działać podświetlenie...
---
ja to juz zeby pozjadalem na licznikach... i teraz tak...

nie ma opcji, zeby to wspolgralo... sa inne indeksy predkosci, wiec bedziesz mial przeklamania na samym predkosciomierzu i rowniez na liczniki kilometrow... po prostu bezsens...

jesli masz jakis prblem z licznikiem, to napisz... moze cos pokombinujemy... a jesli nie, to po prostu szukaj obrotka lub licznika pod Twoj motor z obrotkiem i ciesz sie fajnymi zegarami... a to, ze bedziesz mial 260 na budziku, to niestety Twojego auta nie przyspieszy
---
Dokładnie...ja już też troche się nauczyłem że nei bardzo podpasuje wszytsko. Pierwsza sprawa...obrotomierz podpasuje...z racji iż w obu przypadkach sa silniki R5. Prędkościomierz nie bedzie Ci pokazywał dokładnie prędkości a dodatkowo może się zacinać. Aczkolwiek nei jest powiedziane że nie podpasuje. Wszystko zależy w jakim motorze to chodziło. Mogło tez byc w 2,3 ale sądze że było w 2,1T lub 2,2T 10V (lub w wersji Sport).
---
a nie dalo by sie przelozyc predkosciomierza ode mnie do tych zegarow ?? przeciez go sie nigdzie nie podlacza do stykow na folii drukowanej a rozmiarami powinien pasowac.

No a co z tym check engine ?

Widzialem na allegro pewien czlowiek ma licznik na czesci bo zniszczona jest folia a zegary dzialaja, ale pewnie do mnie sie nie da go zamontowac bo na tej folii nie mam stykow na obrotomierz nie ?
---
Jeśli folie zostawisz swoją to licznik obrotomierz nei bedzie działał. Ja takei kombinacje robiłem w B2 i wierz mi że można to "posklejać" ale wychodzą takie jaja jak nie dopasowane kontrolki do odpowiednich rzeczy...
---
Witam wszystkich po dość długiej nieobecnośći . Zwracam sie z takim problemem: od jakiegoś czasu działa sie w moim autku taka dziwna rzecz- podczas włączania kierunkowskazu zapalała mi sie kontrolka od ładowania i wszystko przestawało działać kierunki nie świeciły wskaźniki paliwa i temperatury odpadały na dól- ogólnie jak by było jakieś spore zwarcie . Po zgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka nie świeciły sie też żadne kontrolki ale rozrusznik kręcił normalnie i auto odpalało. Po kilku przekręceniach kluczyka kontrolki zapalały sie normalnie ( ładowanie, ciśnienie oleju i temperatura) i wszystko już bylo ok... Nie miałem czasu sie tym wcześniej niestey zająć ale teraz padło mi to chyba na amen i nie chce już w ogóle zaskakiwać ... Czy ktoś miał może jakiś podobny problem??? Może jest to spowodowane wyrobioną stacyjką ... tzn coś sie dzieje z kostką w stacyjce?? Prosze bardzo o pomoc
---
Z moich doswiadczeń stawiam na wtyczkę podłączoną do licznika. Są dwie i któraś z nich pewno "puściła" zwarcie. Moga tez byc paski na foli przerwane. Generalnie masz objaw złej masy - co powoduje zwarcie w całej instalacji elektrycznej. Wyjmij budzik. Przeczyść wtyczki oraz sprawdź całą taśme na liczniku. Powinno pomóc.
---
Niestety.. sparawdzałem to już i nic z tego wyciągałem też przekaźniki( choć w tej chwili nie mam nic na podmianke żeby je dokładnie sprawdzić ). Najagorsze że nie mam wtej chwili za bardzo warunków żeby sie z tym grzebać Jeszcze takie jedno pytanko ... wie ktoś może które kable od kostki stacyjki należy zewrzeć żeby sie zapaliły kontroliki na tablicy ...??? Cały czas mam przeczucie że to może być od niej.
---
Zeby zapalily sie kontrolki nalezy zewrzec pin 30 z 15 ze stacyjki. Pamietaj zeby samochod nie byl wtedy na biegu bo nigdy nic nie wiadomo
Pozdrawiam.
---
No i niestety ... dalej nic .... po zwarciu tych pinow (dzięki Włodek ) jest to samo... Słychać ze przekaźniki działają ale kontrolki dalej nie świecą i nie działa nic na tablicyi kierunkowskazy... Awaryjne chodzą normalnie. Ta kontrolka od ładowania zaczyna sie świecić jak auto już pracuje i zauważyłem że jak wrzuce wsteczny to wtedy zapala sie mocniej (bez wstecznego świeci słabo)... Dzisaj spróbuje zdjąć kable z czujnika wstecznego... Moze robi gdzieś zwarcie .... Grrrr... jak ja nie lubie jeździć tramwajem ....
---
A sprawdzałeś kable masowe z aku do silnika i do "budy"? Może tam gdzieś zaczyna się zawierać... A przełączniki w desce sprawdzałeś. U mnie np było tak (w pierwszym B2a) iż włącznik świateł powodował że przygasały mi wszystkie kontrolki i nie działały kierunki oraz wsteczny, jak i kontrolka ogrzewania tylnej szyby.
---
No i sie udało w końcu do czegoś dojść .... Nie do końca jeszcze wiem gdzie dokładnie i co zwiera ... ale - po wyjęciu bezpieczniika nr 11 wszystko wraca do normy ... i gaśnie lewa lampa mijania. Bloku czy włącznik ma osobno styk na lewąi prawą lampe ??? Jeśli nie to nie będzie raczej jego wina . Jutro szukam dalej
---
Powinien miec osobne z racji iż mamy ten patent z pozycjami od kierunków. Ale to tylko moje domysły. Na naszej stronie (głównej) jest dział download...jest tam schemat elektryczny do pobrania. Bedzie wiadomo co i jak.
---
a popatrz w samych lampach moze dales mocniejsze zarowki i sie kostki zmeczyly stopily i daje jakies dziwne zwarcie??
---
Prawdopodobnie znalazłem skubańca Mam założone przekaźniki do halogenów żeby świeciły tylko na światłach mijania ( jakiś poporzedni własniciel zmontował taką instalacje) Kabel zasilający przekaźnik (i lewą lampe mijania) sie zsunął i to chyba on robił zwarcie... Na domiar tego ktoś tam też zapodał beziecznik 30 A a według książki powinien być 10 A ... Choć nie wiem czy ktoś go nie zmienił z racji na te halogeny- W końcu one mają zasilanie z tego obwodu...Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam
---
Jeśli halogeny są zamontowane seryjnie to musi być przekaźnik.
---
nie to nie są seryjne ... ktoś je dokładal... i te przekaźniki to też na pewno nie fabrycznie są tam zamontowane
---
Witam ekipe. '
Jak wymienic tarcze zegarow. Dokladnie chodzi o sciagniecie wskazuwek. Predkosciomierz, obrotomierz, wskaznik paliwa, temperatury, cisnienia, tem. oleju.
Jak je sciagnac zeby po wymianie tarcz, wszystko wskazywalo tak samo jak przed.
Chodzi dokadnie o Audi 100 C4.
Moze ma ktos zdjecia i jakis opis.
Sam nie chce czegos napsuc a nowe tarcze juz mam i nie moge sie doczekac kiedy je zalorze.
---
witaj ponury jeżeli chodzi o ściągnięcie skazówek z prędkościomierza i obrotomierza to trzeba użyć widelca i równomiernie ciągnąć do góry ale jest jakieś tam prawdopodobieństwo że skazówka wyjdzie ze słupkiem i będzie po liczniku więc prosze z wyczuciem. jeżeli chodzi o ustawienie ponownie skazówek to poprostu wciskasz tak samo jak było przed zdjęciem a jeżeli jest słupek to skazówke weś poza słupek i zobacz w którym miejscu stoi i w tym samym położeniu załóż. prawdopodobnie reszta skazówek zejdzie łatwiej a jeżeli nie to ponownie użyj widelca pozdrawiam
---
Witam, nie miałem dostepu do kompa wiec dopiero dzisiaj pisze. Widelec sie sprawdził, ale odpowiedniego znalazłem dopiero po 3 podejsciu. ( zastawa stolowa troche sie zmniejszyła ) Skazówki od predkosciomierza i obrotomierza sprawiły mi największy problem. Od predkosciomierza letko sie uszkodziła ale siła silikonu zrobiła swoje. Troche jestem zapieniony bo zegary kupowałem na allegro i gość przysłał mi tarcze od woltomierza zamiast zegarka.
I teraz mam 6 zegarów białych i jeden czarny. Bedzie chwila czasu zrobie fotki podeśle.
---
Siema
Mam taki proble ,że zegary mi nei doświecają , świecą się jak by chciały a nie mogły :/
---
albo żarówki padły, lub pokrętłem od "intensywności" świecenia wyreguluj (na zegarach chyba pierwszy taki bolec z lewej, ten co wystaje)
---
albo potencjometr padla powoli
---
Stawiam na nitke w płytce - musiała się nadpalic i gubi mase. Aczkolwiek potencjometr również mógł juz odmówić współpracy - tyle tylko że twedy by migotały
---
Witam.Kupilem audi coupe 2.3 i chcialbym zamonotowac wyswietlacz temp zewnetrznej w zegarach,mam pytanie-czy czujnik i kable sa fabrycznie zamontowane do tego wyswietlacza?Jak zmienialem zegary w 80 2.0 ABT na inne z obrotomierzem wszystko gralo dlatego zastanawia mnie to.
---
No raczej watpie bo jak by wszystko było to nie widze powodu zeby fabryka tego nie podpinała...
---
Głwonei chodzi o wersje wyposażenia i silnikowe. Generalnie fabryka z reguły kładła seryjen wiązki gdzie np. podłaczenie halogenów...różnych zegarów... Także to nei tak do końca że nie będzie pasować. Ale warto sprawdzić.
---
mam pytanko, moj kumpel ma Audi 80 b4 2,0 E z 1995 roku. Wstawił sobie dodatkowo 3 zegary , lecz niedziałaja mu one. Wiem ze jakies czujniki trzeba kupic , wiecie moze jakie?
---
czujnik oleju 2 pinowy ktory zamienia z ori jedno pinowym oraz czujnik temperatury oleju ktory powinien chyba wkrecic gdzies w obudowe filtra oleju bo jest tam zaslepka
---
Hmm.Przestały w mojej rakiecie działać liczniki kilometrów Nie wiem czy po kasowaniu licznika dziennego ? Ale nie działają oba Przy czym prędkosciomierz pracuje normalnie Czy ktoś wie jak to naprawić ? Pozdrawiam
---
Zimne luty, zębatka z ukruszonym ząbkiem (albo przesunięta - ostatnio słyszałem taką teorię), EDD, albo ktoś inny wspominał o jakimś luźnym kabelku - wydaje mi się, że coś z tego.
Mój również jest walnięty (moduł zliczania kilometrów w liczniku VDO), nawet w sobote dostałem zębatke od koleżanki ojca bo jemu nie była potrzebna jednak jeszcze nie rozbierałem licznika więc nie wiem co mu dolega. Wstrzymam się z tym, musze kupić ringi (bo chce zrobić to za jednym razem) i zacząć ładnie się uśmiechać i zbierać kase na pwio
---
Rozebrałem to ustrojstwo i niestety ale są wyłamane dwa ząbki w tym najmniejszym trybiku Panowie skąd takie coś załatwić Czy wszystkie liczniki są takie same? Proszę o radę
---
niewszystkie liczniki sa takie same... policz ilosc zabkow i szukaj liczniki na czesci ew poszukaj w jakichs sklepach... ciezko to bedzie dostac...

to bardzo czesta przypadkosc w naszych zegarach. przewaznie spoworowane jest ono kasowaniem licznika dziennego podczas jazdy
---
asior, dlatego ja już się nauczyłem zerować licznik gdy auto stoi - a jesli jadę - to się zatrzymuję aby zzerować - bo słyszałem już o wielu przypadkach tego typu - i w wiekszości przypadków właśnie to jest przyczyną - zerowanie podczas jazdy

asior, mówisz że macie te zegarki opanowane? a chciałoby się Wam zamontować mi obrotek? bo ja nauczony na wlasnym doswiadczeniu - nigdy juz nie dotkne czegos co ma bezposredni zwiazek z pradem, ... no chyba ze sam od podstaw to buduję ale to pie**** - juz za duzo razy mnie popiescilo - a wiedze na temat tych zegarów mam... zerową
---
Ostatnio zmieniony 2009-01-13, 01:35 przez radek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości