Złącza ISO - czyli rozgryzamy kostki + ISO 2

Coś nie gra...nie gada i nie brzdąka... Poszukaj, popytaj...a znajdziesz na to lekarstwo.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KrisPrG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1813
Rejestracja: 2008-12-03, 18:32
Marka/model:: AUDI A4
Typ: B5
Oznaczenie Silnika: AJM
Rocznik: 2000
GaduGadu: 10995327
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Złącza ISO - czyli rozgryzamy kostki + ISO 2

Post autor: KrisPrG » 2010-10-18, 12:46

Przedstawiam wam schematy wejść oraz opis złącz ISO. Są one przystosowane do odbiorników fabrycznych.

[center]Złącze ISO C10
model: Gamma Blaupunkt, Gamma CC Panasonic CQ-LA1020L, Gamma II Blaupunkt M327*[/center]

[center] Obrazek[/center]
A: zasilanie
1. GALA (regulacja głośności w zależności od prędkości jazdy)
2. masa
3. wyjście sterujące +12V
4. -
5. sterowanie anteną
6. Podświetlenie
7. zasilanie (+12 V)
8. Masa (-)

B: głośniki
1. RR (nie zawsze)
2. RR - (nie zawsze)
3. RF
4. RF -
5. LF
6. LF -
7. LR (nie zawsze)
8. LR - (nie zawsze)

Wyjaśnienie oznaczeń:
R - prawy (right), L - lewy (left), R - tył (rear), F - przód (front)

C: zmieniacz / wyjścia liniowe
1. DATA
2. CLK
3. ENA
4. -
5. GND (potocznie nazywany pobudzacz)
6. sterowanie +12V
7. Line out RF
8. Line out RR
9. Line out LF (nie zawsze)
10. Line out LR (nie zawsze)

*Są radia do fabrycznej instalacji aktywnej (system głośnikowy ze złączem na słuchawki z tyłu pojazdu zasilany z oddzielnego wzmacniacza) i wtedy radio nie posiada wyjścia na tylne głośniki i wyjść liniowych na przód (Gamma CC Panasonic CQ-LA1020L). Sygnały DATA, CLK, ENA służą do komunikacji z resztą pojazdu (komputer pokładowy) i decydują o komunikatach dźwiękowych sygnalizujących awarię lub czasem do komunikacji z wyświetlaczem w desce pojazdu. Model Gamma II M327 nie ma podłączonych styków C1,C2,C3. Warto zauważyć, że radia nie posiadają drugiego plusa zasilania (złącze A4).
[center]

Złącze ISO C10
model: Gamma CC Bose - system aktywny[/center]
[center] Obrazek[/center]
A: Zasilanie
1. GALA (regulacja głośności w zależności od prędkości jazdy)
2. masa (CD gnd)
3. wyjście sterujące +12V
4. -
5. sterowanie anteną
6. Podświetlenie
7. zasilanie (+12 V)
8. Masa (-)

B: głośniki
1. RR (nie zawsze)
2. RR - (nie zawsze)
3. RF
4. RF -
5. LF
6. LF -
7. LR (nie zawsze)
8. LR - (nie zawsze)
R - prawy (right), L - lewy (left), R - tył (rear), F - przód (front)

C: zmieniacz / wyjścia liniowe
1. DATA
2. CLK
3. ENA
4. -
5. GND (potocznie nazywany pobudzacz)
6. sterowanie +12V
7. Line out RF
8. Line out RR
9. Line out LF
10. Line out LR

System aktywny obejmuje także wzmacniacz zewnętrzny (przód i tył) oraz zmieniacz CD (prawdopodobnie stary klon Blaupunkta CDC-M3 z interfejsem. Cecha charakterystyczna tego radia to logo Bose na panelu czołowym oraz czerwone złącze ISO. Samo radio ma wnętrze Blaupunkta a to co decyduje o jego końcowym brzmieniu (wzmacniacz i głośniki) są montowane przez firmę Bose (praktycznie High-End).

[center]Złącze ISO Blaupunkt Fun Line 2, Skyline 2
model: Delta CC Blaupunkt 8AE/8AS (szeroka)[/center]
[center] Obrazek[/center]
A: Zasilanie
1. GA (Gala)
2. MUTE
3. +12V
4. S-Komt (+12V za stacyjką)
5. sterowanie anteny
6. podświetlenie
7. UB+ (+12V z akumulatora)
8. masa

UWAGA: Złącze A3 (nie mylić z modelem) jest podłączone do +12V. Może to powodować dziwne reakcje radia niefabrycznego, dlatego gdy takie stosujemy powinno się ten styk odłączyć.

B: głośniki
1. -
2. -
3. RF
4. RF -
5. LF
6. LF -
7. -
8. -

Delta CC ma tylko wyjścia na 2 głośniki, tył jest w systemie aktywnym

C: zmieniacz / wyjścia liniowe
1. line out LR
2. line out RR
3. line out GND
4. line out LF
5. line out RF
6. sterowanie wzmacniacza
7. AFC
8. CLOCK
9. DATA
10. ENA
11. Rem-C
12. US
13. CD Data
14. CD Clock
15. GND
16. UB+ (wyjście 12V stale)
17. wyjście +12V wyłączane
18. COM (masa)
19. AF-L
20. AF-R

Linie danych w kostce C zielonej są do komunikacji z wyświetlaczem w samochodzie.

[center]Złącze ISO Blaupunkt Fun Line 2, Skyline 2
model:Concert M4, Chorus M4, Symphony CQ-LA1822L
Obrazek[/center]
A: Zasilanie
1. GALA (regulacja głośności w zależności od prędkości jazdy)
2. tel mute
3. K-Bus
4. S-Kont
5. sterowanie anteną
6. podświetlenie
7. zasilanie +12V
8. masa zasilania

B: głośniki
1. -
2. -
3. głośnik RF+
4. głośnik RF-
5. głośnik LF+
6. głośnik LF-
7. -
8. -
Tylne głośniki w systemie aktywnym, gdy tryb BOSE to wzmacniacze z przodu także wyłączone.

D: Rozszerzenie
1. MUTE
2. +12V na stałe (do navi)
3. NF+ (tel)
4. NF- (tel)
5. NF+ (navi)
6. NF- (navi)
7. sterowanie navi
8. MUTE
9. podświetlenie
10. masa

C: złącze rozszerzeń, kolory oznaczają barwy kostek wtykanych do poszczególnych złącz.

C1: wyjścia liniowe Wyjścia liniowe do systemu aktywnego.
1. wyjście liniowe LR
2. wyjście liniowe RR
3. masa wyjść linowych
4. wyjście liniowe LF
5. wyjście liniowe RF
6. sterowanie wzmacniacza +12V

C2: pilot, wyświetlacz Wyjście na wyświetlacz między zegarami.
7. -
8. Clock
9. Data
10. ENA
11. REM-C
12. -

C3: zmieniacz CD
13. Data-In
14. Data-Out
15. Clock
16. wyjście zasilania +12V
17. +12V sterowanie CD
18. masa CD - COM.
19. CD L
20. CD R

W wielu nowych Audi pomiędzy zegarami umieszczony jest wyświetlacz komputera pokładowego. Na nim po dołączeniu mogą być także wyświetlane informacje z radia fabrycznego a nawet nawigacji. Model Chorus nie posiada sterowania zmieniacza i w nim złącze zmieniacza jest nie podłączone. Jeżeli system w samochodzie jest w pełni aktywny to radio zaraz po włączeniu wyświetla BOSE i ma wyłączony wbudowany wzmacniacz. Aby włączyć tryb BOSE trzeba podłączyć komputer do złącza diagnostycznego (w radiu jest podłączona linia diagnostyczna K) i korzystając z odpowiednich narzędzi włączyć go. Uwaga na styk 5 w kostce zasilającej. Czasem jest to sterowanie anteny automatycznej a czasem styk dodatkowy do zasilania radia (+12V).

[center]Złącze ISO Blaupunkt Fun Line 2, Skyline 2
model:Concert CD Grundig, Chorus 2 Grundig
Obrazek[/center]
A: Zasilanie
1. BOSE
2. DWA GND (podłączenie podobno do systemu alarmowego - ale nie jestem pewien)
3. K-Bus
4. -
5. -
6. -
7. zasilanie +12V
8. masa zasilania

B: głośniki
1. -
2. -
3. głośnik RF+
4. głośnik RF-
5. głośnik LF+
6. głośnik LF-
7. -
8. -
Tylne głośniki w systemie aktywnym, czyli pod wzmacniaczem

D: Rozszerzenie
1. TEL MUTE
2. -
3. NF+ (tel)
4. NF- (tel)
5. NF+ (navi)
6. NF- (navi)
7. sterowanie navi
8. -
9. -
10. -

C: złącze rozszerzeń, kolory oznaczają barwy kostek wtykanych do poszczególnych złącz.

C1: wyjścia liniowe Wyjścia liniowe do systemu aktywnego.
1. wyjście liniowe LR
2. wyjście liniowe RR
3. masa wyjść linowych
4. wyjście liniowe LF
5. wyjście liniowe RF
6. sterowanie wzmacniacza +12V

C2: pilot, wyświetlacz Wyjście na wyświetlacz między zegarami.
7. CAN-H
8. -
9. -
10. CD-GND
11. -
12. CAN-L

C3: zmieniacz CD
13. Data-In
14. Data-Out
15. Clock
16. wyjście zasilania +12V
17. +12V sterowanie CD
18. masa CD - COM.
19. CD L
20. CD R

Co różni to podłączenie od poprzedniego? Pierwsza duża różnica to fakt, że tych modelach wiele informacji jest przesyłanych już po magistrali CAN. Dlatego pewnych styków brak (po CAN jest sterowanie oświetlenia, sterowanie załączania ACC, wyjście na wyświetlacz i pilota). Dlatego też te modele nie bardzo nadają się do starszych samochodów.

Złącza ISO2 (OEM)
Jest to złącze używające już magistrali CAN. Wiele sygnałów jest przesyłanych po tej magistrali. Są to:
- informacja o włączonym zapłonie
- informacja o włączonych światłach
- informacja o prędkości
Następny krok to przesyłanie informacji sterujących oraz sygnału audio w postaci cyfrowej za pomocą linii światłowodowej. W złączu FAKRA (nazwa złącza) są miejsca na dwa światłowody nadawcze i dwa odbiorcze.
Wraz z wprowadzeniem tego typu złącza zostały zmienione złącza antenowe.

model radia: RNS-E Aisin
[center]Obrazek[/center]

[center] Obrazek[/center]
[center](Kliknij by powiększyć)[/center]


Ostatnio przesunięty w górę 2010-10-18, 12:46 przez: KrisPrG.
montaż Car Audio, panele pod głośniki (A 80,90) - ZAPRASZAM - KLIK

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość