Wymiana silnika

Wszelkie problemy mechaniczne.
Zablokowany
Awatar użytkownika
radek
Moderator
Moderator
Posty: 1134
Rejestracja: 2008-12-02, 21:17
Marka/model:: Audi 200 TQ 20V
Typ: C3
Oznaczenie Silnika: 3B
Rocznik: 1990
GaduGadu: 1332291
Skype: radoslaw__1978
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Wymiana silnika

Post autor: radek » 2008-12-10, 20:58

siema. dlugo mnie tu nie bylo ale net mi padl i niedawno go naprawilem. mam pytanie. zastanawiam sie nad zmaina silnika na mocniejszy. mam skromne 1.6 na gazniku czy ktos z was moze robil cos takiego? mam silnik 2.3 od coupe ale nie wiem czy to nie za duza roznica. tzn domyslam sie ze trzeba zmienic hamulce i w ogole ale... napiszcie co o tym myslicie.pozdro
---
Więc tak... Jeśli zależy Ci tylko na większym momencie obrotowym i mocy to mozna to przełozyć bez elektryki. Musisz mieć jeszcze chłodnicę od tej wersji silnikowej bo jest ona umieszczona z boku.Dojdzie sporo śrubek, blaszek, i takich tam czyli koszt się zwiększy o kolejne kilkaset złotych. Nie mówiąc o poduszkach silnika. Silnik będzie chodził w trybie awaryjnym, więc silnik krokowy nawet nie będzie potrzebny. Minusy takiego swapa to: problem z uruchomieniem silnika (chociaż niekoniecznie), nierówne wolne obroty lub ich brak i wtedy silnik na luzie trzyma około 1500obr/min, podwyższone zużycie paliwa. Ale nie jest tak źle. Będzie to chodziło. A jeśli chcesz nie mieć żadnych problemów to trzeba wymienić całą instalację elektryczną, a to juz duże koszty. Musisz też miec urządzenie sterujące. W takim przypadku rozważyłbym wymianę całego auta na A90 2,3
---
to rzeczywiscie troche sporo roboty z tym. ja tak powiedzialem ze 2.3 bo akurat taki moge kupic ale moze byc tez 2.0 ale tu i tak pewnie procedura jest taka sama. no nic musze to przemyslec. ale gdybym zminil silnik i elektryke to wtedy nie bedzie problemow?
---
Jest możliwość że wszystko będzie cacy chodzić ale z praktyki wiem że takie rzeczy dużo kosztują. Sam widziałem jak zmienia się silnik w Suzuki samuraju z 1,3 na 1,6 od Swifta. Niby wszystko ma pasować ale po zrobieniu okazuje się że koszty sięgają ceny obydwu aut razem, a i kilka tygodni to trwało.
---
Witam, mam możliwość zakupu za bardzo małą kasę silnik wyjęty z C4 2,8 V8 kompletny ze skrzynią i innymi tam, silnik jest w idealnym stanie i ma przejechane około 150 tyś km i mam pytanie czy ten silnik wejdzie do B4 Cupety ???? czy może już ktoś zmieniał na taki silnik ??? jakie to mogą być koszta w przybliżeniu .....
---
Najpierw sprecyzuj jaki to silnik. 2,8 czy V8
---
nigdy niewidziałem V8 w Coupe....zrobic wszystko idzie ale podejżewam że taki swap to żezba dla kogoś kto ma na to czas i pieniądze bo jeśli taki silnik niewystępuje w tym modelu to trzeba się bycmoże liczy ze zmianą konstrukcji karoseri,zawieszenia, półosi piast do tego dojdzie elektryka.Jednym słowem totalna przeróbka za którą jest zaje.... uznanie dla człowieka który to zrobi.Gorąco zachęcam do takich rzeczy,to naprawde super jazda by była
---
Witam,

jak wszyscy wiedzą mam w swojej Cupecie motor 2,0 3A, mechaniczny wtrysk, 113KM, 4 cylindry, który jest już w średnim stanie

chciał bym go zmienić na 2,3, NG, 136KM, oczywiście 5 cylindrów,

mam pytanie czy dużo trzeba powymieniać, no napewno układ chłodzenia, i wtryskowy ale czy pasować będzie:

- komputer sterujący
- skrzynia biegów
- półosie
- zawieszenie

jakie to mogą być orientacyjne koszta ?? może już ktoś zamieniał takie motory w 80 lub 90 ??
---
Jak zmieniać silnik z czterech na pięć garów, to jeszcze trzeba skrzynię z półosiami i przegubami. Pewnie zwrotnica też będzie za ciasna do większych przegubów. Jednostka sterująca zupełnie nie pasuje i kostki też są inne, trzeba więc wymienić instalację elektryczną. Cała zabawa z przełożeniem, dopasowaniem co niektórych elementów, koszt silnika 2,3 (w dobrym stanie z osprzętem to 1000zł) plus skrzynia biegów, policzysz i się nie opłaca. Jak się bardzo zapragnie mocy to lepiej sprzedać i kupić coś mocniejszego, lub doprowadzić swój motor w średnim stanie conajmniej do serii.
---
Zdecydowane wolałbym owa jednostke doprowadzićdo serii lub tez nawet cosik w niej poprawić;] Myślę, że koszty porównywalne a przynajmiej wiesz co masz. Kupując silnik nie wiesz co mu dolega o skrzyni nie wspomnę;/
---
A co byscie powiedzieli na wymiane motoru 1.9 E mechaniczny wtrysk 113 PS na 20 16V rzedowy 4 cylindrowy 2000 cm (101kW - 137 KM) oznaczenie literowe silnika: 6A z przebiegiem 156tys km czy moze lepiej zrobic kapitalke starego motoru powoli zbliza mi sie 200 tys i trzeba myslec o kapitalce.....chciałbym miec troche wiecej mocy i nie wiem czy wydac 1400 na silnik 2.0 czy lepiej kapitlka + jakies przeróbki w starym silniczku .....Ogólnie to czy duzo jest do przełozenia skrzynia, zawieszenie czy tylko sam motor podpowiedzcie mi cos albo wybijcie z głowy wymiane dzieki
---
wymiana silnika z 4 cylinderków na 5 to poraszka zbyt duży koszt, jest taki kolega Bzyczek z Torunia on zmieniał silnik 2.2 turbo 10V k-jet, na 2.2 turbo 20V wtrysk elektroniczny, elektrycy siedzieli przy nim miesiąc czasu a już nie mówie ile silnik kosztuje i wogóle ile pracy, wiązki elektryczne itp. ja to bym auto prędzej zmienił lub wyremontował ten co mam o wiele niższe koszta pozdrawiam
---
Serwus,
dołożę 3 gr od siebie
gdybys mial quattro i mega wypas to swap moze nie bylby zlym rozwiazaniem
natomiast jezeli rzeczywiscie brakuje Ci mocy to sprzedaj swoje auto, dolozysz troche i za ok 10 tys mozna juz ladne coupe 4x4 wyhaczyc, wyjdzie taniej i zaoszczedzisz nerwow

poza tym 2.3 10v wg mnie jest troche slaby i predzej czy pozniej znowu bedziesz chorowal na brak mocy, a duzo wiecej srednim kosztem z niego nie wyciagniesz.

obecnie jezdze 2.3 20v no i ogolnie mocy jest pod dostatkiem pod warunkiem ze masz 4,5 k obr/min, brakuje 4x4 bo z bmw i innymi rwd mam na starcie problem myslalem nad zmiana na cos jeszcze mocniejszego i jedyna opcja jest S2 czyli najmniej 20 tys i 20l PB na 100 , stad moje zainteresowanie przenioslem (prosze sie nie smiac ) na A4 1.9 TDI Quattro pozniejsze podciagniecie do min 150 ps i momentem zabijasz kazda coupe inna niz S2

pozdr
---
Zgadzam sie z kolegą Irasem, TDI o wiele łatwiej modyfikowac wysoki moment z napedem na cztery kapcie to jest juz pocisk no i to spalanie tez chcialem swojego sprzedac i kupic coupe 2.8 ale nie doprowadzam samochodzik do seri, pozniej wtryski nowe turbo i program i bedzie sluzyl lata.
---
No wiecm jak juz pewno kilka osob wie... mialem plan aby uturbic motor. Sporo osob mowilo, abym sprzedal swoje autko i kupil S2.... Napewno wyjdzie taniej ALE.... No wlasnie... Chyba nie moglbym tak po prostu sprzedac swojej niuni, wiec postanowilem cos pomodzic z motorem... Zawsze mialem problem, ze bedzie mi malo...ale lepszy rydz niz nic... Wiem, ze 2,3 mozna uturbiac... Nie chce robic swapow zadnych z tego wzgledu, ze jedyne co znajde do 2,8, ale to za duzo przerobek... Nie dosc, ze lapy pewnie inne, to i eletryka itd itp. Jedyne na co by, swapowal, to 2,2 turbo... ale ni cholery nie moge znalezc takiego silnika. A tutaj wiem, co mam...znam to auto wiem, co w nim gdzie piszczy... I stad moje pytanie...czy znacie kogos kto by sie tego podjal...albo mi pomogl...bo zrobic bym zrobil sam... chodzi o wysterowanie... wiem, ze tania impreza nie bedzie... No chyba, ze ktos sie podejmie robocizny od A do Z, za nie az tak ogromna sumke. Samo przygotowanie silnika pod to to niemaly kosz, a gdzie reszta... wiem...ale postanowilem... Wiec, czy jest ktos chetny? Ew. znacie jakies osoby, ktore juz to robily? Chcialbym zasiegnac porad... Ja juz nie moge...za dlugo nic nie grzebalem...
---
Siemka
Dałeś ciekawy temat, bo mnie tez to interesuje hehe. Ogólnie ja myślałem na chipem i strumienica i pustym wydechem, co by może dało by wzrost o 20 kucy, jednak to nie jest to samo co turbina Ogólnie zastanawia mnie fakt silników 2.2 Turbo z Audi 200, nie mówi tu o swapie, ale były tam silniki 2.2 10V Turbo, które przynajmniej wizualnie prawie niczym nie różnią się od naszych 2.3 Może to głupie, ale czy taka kombinacja, czyli podłączenie tego turbo do tego silnika by nie pomogła ? Wiem, że te silniki maja po 170Km więc, może by i to silnik nawet wytrzymał? To tylko taka moja sugestia. Pozdrawiam
---
Jak dla mnie taki tuning co chcesz zrobić wyjdzie Cie na pewno z 10k zl, a wydaje mi się, że jak masz tyle żeby przeznaczyć na to, to lepiej sprzedaj niunie, Kup sobie S2 i jeszcze będziesz miał żeby ja robić, np chip do 270KM Ale przy mocy powyżej 200 kucy napęd na przód dużo Ci nie da ... Jak już to tylko quattro, ewentualnie napęd na tył...
---
drodzy przedmówcy znalezienie w polsce zdrowego S2 Coupe ABY do 20-25 tys graniczy z cudem . Na sprzedaż są albo strucle za 10-15 tys albo egzemplarze za 40 tys. Za granicą sprawa zresztą wygląda podobnie.
---
2.3 20V wg mnie to jest i tak za słaby motor do tej budy, pierwszy lepszy Golf ABF Cie objedzie
podobnoż mości Lech Koraszewski wyrezał 2.3 20V na lekko ponad 200 ps wkładając ostre wałki i modyfikując dolot, ale to tylko mity i gawędy
swap na 3B wg mnie przy zachowaniu tej budy jest najrozsądniejszy
jak chcesz to mogę podpytać ile by takie coś kosztowało i czy jest jakiś taki motór na zbyciu, w sobotę będę wiedział
---
więc tak, jeżeli ktoś chce wsadzić turbo do k-jeta który nie miał turbawki trzeba zmienić pompe paliwa na wydajniejszą, zmiana kolektora dolotowego który jest z potencjometrem przepustnicy i co za tym idzie zmiana instalki i kompa, kolektor wydechowy, cały układ wydechowy trzeba zmienić na rure o średnicy co najmniej 60 mm, zmiana wtryskiwaczy paliwowych, zmiana pierścieni tłokowych ponieważ te długo nie wytrzymają- zbyt duże doładowanie i pękają (robiłem taki motor z zwykłymi pierścieniami i wszystkie pierścienie uszczelniające były popękane), zmiana tłoków- ponieważ jest inne denko a musi być inne!, dołożenie zaworu N-75 który jest także sterowany elektronicznie, montaż bloff-ofa, zmiana głowicy- ponieważ wtryskiwacze są nieco większe itd. więc jak widzicie koszt przeogromny.

Drugie znalezienie silnika 20V turbo w stanie bardzo dobrym mija się z celem a więc remońcik takowego silnika z seryjnymi korbami i tłokami to koszt około 4 tyś zł oczywiście w tym tulejowanie, jeżeli obróbka i pasowanie części silnika będzie bardzo dobrze zrobiona to silnik troszke pojeździ, jeżeli ktoś by chciał przyszłościowo myśleć o wzroście mocy do 500KM to już trzeba doliczyć około 6 tyś zł na kute korby i tłoki- w komplecie są też pierścienie i sworznie tłokowe, tłoki są nadwymiarowe i szlifek starych tuleji wskazana.

Podsumowanie przeróbka jest jak dla mnie wyrzuceniem pieniędzy w błoto ponieważ koszty przeróbki przekroczą cene zakupu naprawde godziwej eski w rewelacyjnym stanie oczywiście nie w PL tylko z zagranicy koszt takowej od 6000 eur
dobra diagnostyka i ewentualnie naprawa osprzętu tych silników 3B i AAN jest tylko w dwóch miejscach w polsce czyli pan Koraszewski z Krakowa i pan Piotr z pod warszawy Łomianki do innych nie ma co jeździć ponieważ nie mają pojęcia o tych motorach i zawsze coś spitolom. pozdrawiam
---
ten pierwszy silnik to jest AAN i ma pięć cewek także najlepszy do przekładki byłby 3B, jeszcze fajnie by było jak by do tego dał kompa i wiązki elektryczne a już nie mówie o pompie paliwowej cena za silniczek naprawde bardzo niska albo ktoś się nie zna a pewnie tak skoro pisze C4 zamiast S4 i A6 zamiast S6 albo ten silnik jest zajechany, jestem ciekaw na czym polega gwarancja
---
Zgadzam się z Tobą Sajomon, ale naprawdę czasami można wyłapać okazje. Ja miałem możliwość zakupu audi 200 2.2 20V T za bodajrze 700zł, w tym że auto było totalnym szrotem , a silnik był po remoncie ... Tylko wten do mojej coupe b2 swap był by zbyt drogi, ale np do Asiora, który ma 2.3 to i mocowania itd są podobne i na pewno było by to mniej kosztowne
---
Witam czy ktos kombinował z przekładka silnika z 2.8aah na 4.2 co by treba było przerabiac a co mozna zostawić z seryjnego pozdrawiam
---
podejrzewam, ze wszystko...swap, to nie tylko silnik... pamietaj, ze V6 jest ciezsze, wiec inne zawieszenie, hamulce, skrzynia biegow, wiec rowniez polosie. Jesli quattro, to podejrzewam, ze i most moze byc inny z walem... nooo i oczywiscie elektronika silnika i caly jego osprzet, jak chocby chlodnice...
---
Generalnie z tym SWAPem kolego to jest większa robota. Poczawszy od tego że przesiadasz się z V6 na V8 więc inne mocowania silnika na poduszkach...inna skrzynia biegów, osprzęt podobnie...generalnie skorupa zostaje a podwozie i napęd już inny. Jak dla mnie przekonałem się (dzięki Sajmonowi, Radkowi i Asiorowi) że potęga to 2,2 Turbo...może i na niższych obrotach ospały ale jak się obudzi...i nie bierze oleju i PB...
---
Co do SWAPA w audi to nie wiem jak to wygląda, ale robiłem swapa w moim byłym Renault Megane i tam była masakra, więcej już nie będę próbować przekładać silnika w żadnym samochodzie, w moim przypadku to musiałem zmienić silnik wiadomo ;p skrzynię, poduszki, przerabiać kolektory wydechowe zmieniać całą instalację elektryczną pod maską i połowę w kabinie, co chwila coś nie pasowało. Ogólnie to nie poleca SWAPA, chyba, że masz na to dużą gotówkę i jakiś porządny warsztat, który się tego podejmie to można...

Jednak lepiej sprzedać to co masz i kupić samochód z fabrycznie zamontowanym silnikiem 4,2...
---
Orientujecie sie czy jest duzy problem ze zmiana silnika z 2.0 ABT na 2.3 NG?
---
tak jest duzy problem bo trzeba zmieniac wuzek cale zawieszenie bo silnik wazy do tego mocowania silnika nie koniecznie bedzie pasowac skrzynia a i inne sa czujniki niz w 2.0 wiec gra nie jest warta swieczki to mozna robic jak sie mialo 5 cylindrowke wczesniej i np zmieniasz ng na 7a to idze zrobic bez problemu
lepiej kup sobie 90 i to w quattro taniej wyjdzie i bez problemu
---
Temat był ale dotyczył troszkę innych silników. A co do SWAPa to jak Eddek wspomniał...ja u siebie szykuje sie na zmianę z R4 na R5 i muszę dużo pozmieniać. O ile wózek moze byc tylko trzeba zmienić charakterystyke zawiasów to trzeba zmienić hamulce, mocowania silnika (łapy na wóżku) i oczywiście osprzęt elektryczny!!! Jest z tym trochę roboty. U mie kosztorys zmian wraz z silnikiem i skrzynią wyjdzie jakieś 6 tys. - tyle że ja dostaje komplet silnik ze skrzynią oraz elektryką i systemem zasilającym. Zostanie mi tylko zawiecha...i właśnie jej szukam
---
Dzieki za odpowiedzi,troche za duzo roboty,a szczegolnie brak czasu na to.Wlasciwie czesci to najmniejszy problem bo kupilbym w Anglii cala audi na chodzie,zastanawialem sie nawet czy nie poszukac 2.8,ale nie mam kiedy tego przelozyc.Druga opcja to swap silnika na 2.0 ABK.Jak myslicie-duzo z tym roboty?W gruncie rzeczy to podobne silniki.
---
tez myslalem o tym mocowania niby podobne ale ta elektryke jak zobaczysz to sie poddasz
i nie koniecznie stara skrzynia bedzie pasic naprawde porownywalem moj 1.8 i to 2.0 obok staly siebie i sie poddalem ale jezeli masz mozliwosc to sciagnij auto z angli i swoja kierownice przeluz na dobra strone i juz mysle ze latwiej
---
Ostatnio zmieniony 2009-01-13, 01:31 przez radek, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości